Chiptuning czyli modyfikacja programu steruj膮cego maj膮ca na celu optymalizacj臋 parametr贸w pracy silnika w celu np. zwi臋kszenia mocy lub/i zmniejszenia zu偶ycia paliwa. Wykonujemy takie us艂ugi w samochodach cywilnych i sportowych, w kt贸rych zamontowane s膮 r贸偶nego rodzaju sterowniki fabryczne lub tzw. stand-alone (np. Ecumaster EMU) oraz piggyback (np. Ecumaster DET). Proces taki sk艂ada si臋 z kilku etap贸w i w przypadku sterownik贸w fabrycznych przedstawia si臋 nast臋puj膮co:
1. Diagnostyka komputerowa i inspekcja wizualna silnika oraz osprz臋tu w celu wykrycia ewentualnych usterek mog膮cych mie膰 niekorzystny wp艂yw na przebieg procesu chiptuningu lub nawet bezpo艣rednio zagra偶a膰 silnikowi,
2. Pomiar mocy i momentu obrotowego za pomoc膮 hamowni przed modyfikacj膮 programu steruj膮cego,
3. Odczyt programu steruj膮cego poprzez z艂膮cze diagnostyczne pojazdu (OBD) lub bezpo艣rednie pod艂膮czenie do sterownika silnika (Bootmode, BDM, JTAG), a tak偶e coraz rzadziej poprzez wylutowanie uk艂adu pami臋ci EPROM/FLASH ze sterownika i odczyt na programatorze.
4. Modyfikacja odczytanego programu za pomoc膮 specjalistycznego oprogramowania,
5. Wgranie zmodyfikowanego programu do sterownika silnika,
6. Diagnostyka komputerowa w celu weryfikacji parametr贸w,
7. Pomiar mocy i momentu obrotowego po modyfikacji.

W naszej firmie ka偶dy program jest modyfikowany indywidualnie. Nie stosujemy tzw. „gotowc贸w” oraz program贸w, kt贸re coraz cz臋艣ciej mo偶na znale藕膰 w internecie, gdy偶 w wielu przypadkach przyczyniaj膮 si臋 do powstawania problem贸w z silnikiem oraz jego osprz臋tem. Do modyfikacji program贸w steruj膮cych u偶ywamy najnowszego i w pe艂ni legalnego oprogramowania WinOLS niemieckiej firmy EVC, kt贸ry przez wielu, jak i przez nas jest uwa偶any za najlepszy na rynku, a urz膮dzenia do programowania nawet najnowszych sterownik贸w pochodz膮 g艂贸wnie od Magicmotorsport.